NFI maakt omslag naar meer klantgerichtheid

Opportuun, het magazine van het Openbaar Ministerie, beschrijft de omslag die het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) maakte naar meer klantgerichtheid. Daardoor werd in 2009 achterstanden volledig weggewerkt, levertijden met meer dan zestig procent verkort en een Service Level Agreement (SLA) voor 2010 afgesloten met Openbaar Ministerie en politie.

Algemeen directeur van het NFI Tjark Tjin-A-Tsoi legt uit waar het NFI vandaan komt en hoe die omslag zich heeft voltrokken. De verhouding met de klant is meer dienstverlenend en zakelijker geworden. Dat uit zich onder andere door de afgesloten SLA met de opdrachtgevers. 

Vanuit het Openbaar Ministerie reageren mevrouw Gretha Brouwer en de heer Marc van Nimwegen op de veranderingen bij het NFI. Gretha Brouwer is forensisch officier van justitie en voorzitter van het Landelijk Overleg van Forensisch Officieren (LOFO); Marc van Nimwegen is procureur-generaal bij het College van procureurs-generaal.

Opportuun is het magazine van het Openbaar Ministerie en verschijnt maandelijks.